Obchodné podmienky

1. Úvodné ustanovenia

1.1. SLOVAKIA INTERNATIONAL, s.r.o., so sídlom Lúčna pri 1, 927 05 Šaľa, IČO: 2020654713, DIČ: 31 690 416, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 38486/T (ďalej len ako predávajúci) vo vzťahu k svojím zákazníkom vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky. VOP upravujú právne vzťahy medzi SLOVAKIA INTERNATIONAL, s.r.o. a tretími osobami, ako jej klientmi, týkajúce sa poskytovania služieb SLOVAKIA INTERNATIONAL, s.r.o.. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou  zmluvného vzťahu medzi SLOVAKIA INTERNATIONAL, s.r.o. a klientom a sú zverejnené  v elektronickej forme na internetovej stránke www.mojzdravysvet.sk/vop

Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Nitre pre nitriansky kraj Staničná 9, 949 01 Nitra, tel.: 037/7720216, fax: 037/7720024, e-mail: nr@soi.sk

1.2. VOP sú záväzné pre všetky Zmluvné strany, t.j. účastníkov právneho záväzkového vzťahu a vychádzajú zo všeobecne záväzných predpisov platných na území Slovenskej republiky, ako napríklad Obchodný zákonník, Občiansky zákonník, Autorský zákon, medzinárodné zmluvy, dohody a zvyklosti.

2. Definícia základných pojmov

2.1. Tieto VOP rozlišujú nasledovné základné pojmy:

  • "Predávajúci"- je osoba, ktorá prostredníctvom svojho internetového obchodu, ďalej len "eshopu" ponúka na predaj tovar, alebo služby tretej osobe, ďalej len "Kupujúci", a tento predaj sa realizuje prostredníctvom kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku.
  • "Kupujúci"- je každý návštevník eshopu, ktorý prostredníctvom eshopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Zb. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely predaja iným osobám, za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania, či povolania.
  • "Zmluvné strany"- je spoločné pomenovanie Predávajúceho a Kupujúceho.
  • "Eshop"- je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
  • "Tovar alebo služba"- sú všetky produkty zverejnené na stránkach eshopu.
  • "Objednávka"- vzniká potvrdením procesu objednávania v eshope výberom  tovarov alebo služieb Kupujúcim, vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.

2.2. Tieto VOP upravujú priebeh obchodu, ktorý prebieha medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý začína v okamihu odoslania záväznej Objednávky a končí okamihom prevzatia tovaru a zaplatením za tovar.

2.3. Odoslaním záväznej objednávky vzniká medzi Predávajúcim a Kupujúcim ďalej len "Zmluvné strany" záväzkovo-právny vzťah, ktorý sa spravuje platným právom Slovenskej republiky, najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Z.č. 40/1964 Zb., Obchodného zákonníka, Z.č. 513/1991 Zb. a  Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Z.č. 102/2014 Zb.

3. Spôsob predaja tovaru

3.1. Kupujúci si vyberie tovar v eshope Predávajúceho.

3.2. Kupujúci v prípade záujmu o kúpu tovaru vyplní záväznú Objednávku, čiže objednávkový formulár, ktorý sa nachádza v eshope, a tým si tovar objedná.

3.3. Objednanie tovaru vzniká následne po potvrdení záväznej Objednávky Predávajúcim. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v Objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.

3.4. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí so znením všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok ako aj s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre Kupujúceho - spotrebiteľa záväznou.

3.5. Potvrdením Objednávky vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi Zmluvnými stranami, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.

3.6. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru pred prevzatím tovaru, alebo počas prevzatia tovaru, v závislosti od zvoleného spôsobu platby za tovar.

4. Práva a povinnosti Zmluvných strán

4.1. Kupujúci je povinný:

  • prevziať objednaný tovar,
  • zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu Predávajúcemu, buď pred prevzatím tovaru, alebo počas samotného prevzatia tovaru v závislosti od dohodnutého spôsobu platby,
    • prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní,
    • plne uznávať elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom eshopu, pomocou emailovej komunikácie a telefonickej komunikácie.

4.2. Predávajúci je povinný:

  • dodať Kupujúcemu tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
  • spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať Kupujúcemu všetky dokumenty prináležiace k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka,
  • poskytnúť Kupujúcemu potrebnú súčinnosť pri výbere tovaru a pri samotnom nákupe tovaru a v prípade nespokojnosti Kupujúceho s tovarom vybaviť reklamáciu tovaru.

5. Platobné podmienky

5.1. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru prostredníctvom ponúknutých spôsobov platby v objednávke: formou hotovostnej platby pri osobnom odbere, dobierkou v mieste dodania tovaru, platobnou kartou online, alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho.

5.2. Cena tovaru je určovaná podľa platného cenníka. Predávajúci sa zaväzuje dodať  Kupujúcemu tovar za cenu platnú v čase objednania tovaru.

6. Dodacie podmienky

6.1. Objednaný tovar bude odoslaný Kupujúcemu zvoleným spôsobom (poštou, kuriérom alebo osobne).

6.2. Predávajúci dodá tovar Kupujúcemu v najkratšej možnej dobe, zvyčajne do 4 dní od vystavenia objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že uvádzané termíny dodávok majú orientačný charakter.

6.3. V prípade, že Predávajúci nie je schopný dodať Kupujúcemu všetok objednaný tovar v dohodnutom termíne, upovedomí Predávajúci o tejto veci v čo najkratšom čase Kupujúceho a oznámi mu predpokladaný termín dodania objednaného tovaru alebo mu navrhne dodanie alternatívneho tovaru.

6.4. Za doručenie objednaného tovaru Predávajúci účtuje prepravné náklady vo výške v závislosti od vybratého spôsobu prepravy podľa aktuálnych cenníkov prepravcov.

6.5. Povinnosť Predávajúceho dodať objednaný tovar je splnená jeho odovzdaním Kupujúcemu v dohodnutom mieste plnenia alebo okamihom odovzdania na prepravu dopravcovi (prepravnej službe) na miesto určenia.

7. Zrušenie objednávky zo strany Predávajúceho

7.1. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru a nedohodne sa s Kupujúcim na náhradnom plnení.

7.2. V prípade, že táto situácia nastane, Predávajúci bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu príslušná čiastka prevedená späť na jeho účet v lehote 15-tich kalendárnych dní.

8. Právo Kupujúceho vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie Kupujúceho- spotrebiteľa

8.1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.

8.2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy odporúčame využiť formulár: uvedený na tomto odkaze. 

8.3. Tovar nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.

8.4. Predávajúci eshopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods.3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo ak spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.

8.5. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

8.6. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovar a služby, ktorý sú vymedzené v §7 ods.6 písm. a) až 1)zákona č.102/2014 Z.z.

8.7. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.

9. Záruka, reklamácie, vrátenie alebo výmena tovaru

9.1. Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u Predávajúceho v závislosti od formy predaja.

9.2. Pre uplatnenie reklamácie tovaru je Kupujúci povinný spolu s chybným tovarom zaslať Predávajúcemu aj podpísanú žiadosť o reklamáciu, ktorá obsahuje popis chyby. Pre uznanie reklamácie je nutné zaslať aj kópiu daňového dokladu, na základe ktorého bol tovar nadobudnutý.

9.3. Reklamovaný tovar musí byť kompletný, s príslušenstvom, s návodom, pokiaľ možno v originálnom obale.

9.4. Reklamácia bude vyriešená počas zákonnej lehoty v rozsahu 30 dní od obdržania žiadosti o reklamáciu.

9.5. Záručná doba na tovar zaniká v prípadoch, že k chybe došlo nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, mechanickým poškodením, prevádzkou v nevhodných podmienkach alebo neoprávneným zásahom do výrobku. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby výrobku spôsobené živelnou pohromou.

9.6. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim SLOVAKIA INTERNATIONAL, s.r.o., so sídlom Lúčna pri 1, 927 05 Šaľa, IČO: 31 690 416 je Slovenská obchodná inšpekcia Staničná 9, 949 01 Nitra, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Kupujúci - spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

10. Ochrana osobných údajov

10.1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

10.2. Predávajúci neposkytuje osobné údaje Kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.

10.3. Predávajúci od Kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, telefónne číslo, e-mailová adresa.

10.4. Osobné údaje Predávajúceho sú spracovávané za účelom korektného vybavenia jeho objednávky.

10.5. Predávajúci je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, ktoré ma spracované v bezpečnostnej smernici.

10.6. Ak Kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri registrácii v eshope na marketingové účely, súčasne súhlasil so zasielaním predovšetkým emailových správ na kontaktnú emailovú adresu, alebo zasielaním adresnej pošty na kontaktnú adresu.

10.7. Svoj súhlas môže Kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto údaje Predávajúci okamžite blokuje alebo likviduje. Predávajúci Vami poskytnuté osobné údaje nasledovne nebude používať na marketingové účely.

10.8. Ak Kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri registrácii v eshope, súčasne s registráciou vo vernostnom programe súhlasil so zhromažďovaním získaných osobných údajov, vrátane informácií o objednávkach za účelom poskytovania zliav.

10.9. Svoj súhlas môže Kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom Predávajúci  tieto údaje okamžite blokuje alebo likviduje. Predávajúci Vami poskytnuté osobné údaje nasledovne nebude používať vo vernostnom programe.

11. Záverečné ustanovenia

11.1. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že práva a povinnosti medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa okrem týchto všeobecných obchodných podmienok riadia príslušnými právnymi predpismi SR. Vo veciach, ktoré nemožno riešiť týmito obchodnými podmienkami, sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.

11.2. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok predávajúceho prečítal, oboznámil sa s ich obsahom a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

 

V Šali dňa 22.3.2018